تعمیر ماشین ظرفشویی آبسال

 

یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر لوازم خانگی، تعمیر ظرفشویی آبسال است که توسط تیمی از خبره ترین و مجرب ترین کارشناسان در نمایندگی آبسال ارائه می گردد. متقاضیان این سرویس می توانند با حضور در این مرکز، و یا با یک تماس تلفنی، تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر ظرفشویی آبسال را دریافت نمایند.در مرکز تعمیر ظرفشویی آبسال نه تنها عیوب ایجاد شده در ظرفشویی ها مرتفع می گردد بلکه به دلیل اِعمال گردگیری ها، تنظیمات تخصصی و عملیات ویژه در حین تعمیر، کیفیت اولیه دستگاه بازیابی می گردد و ظرفشویی های تعمیر شده، بدل به دستگاهی نو و بی عیب و نقص می گردند.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

 در این مقاله با نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی آبسال، هزینه این کار و نحوه ترمیم و تعویض قطعات آن آشنا می شوید. همچنین برخی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی را بررسی کرده و راه حل های کاربردی را برای برطرف کردن آنها به شما آموزش می دهیم. شما می توانید برای دریافت خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی آبسال، با نمایندگی بوش در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. همکاران ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارند و با تکیه بر دانش فنی و تجربه بالای خود، ماشین ظرفشویی را به بهترین شکل عیب یابی و ترمیم می کنند.

تعمیر ماشین ظرفشویی آبسال در محل

بسیاری از کاربران موقع خرابی ماشین ظرفشویی‌شان نگران جابجا کردن دستگاه هستند. بیرون آوردن ماشین از محفظه و باز کردن اتصالات آن کار راحتی نیست. از طرفی وزن برخی از مدل های این دستگاه بالاست و جابجایی آن مشکلات خاص خود را دارد. احتمال ضربه خوردن و آسیب دیدگی ماشین در حین جابجایی هم بسیار بالاست. بنابراین بیشتر کاربران به دنبال این هستند که ماشین ظرفشویی شان را در منزل تعمیر کرده و آن را به مرکز تعمیرات نبرند. راه اندازی سرویس تعمیرات ظرفشویی آبسال در منزل خدمتی است که مرکز سخت افزار ایران در راستای رفع دغدغه های کاربران انجام داده است.

برای دریافت این خدمات کافی است با نمایندگی تعمیرات آبسال در این مجموعه تماس گرفته و درخواست سرویس در محل ظرفشویی آبسال را به ثبت برسانید. تیم پشتیبانی این مرکز اطلاعات لازم را در خصوص نحوه دریافت این سرویس به شما ارائه خواهند داد. سرویس در محل ماشین ظرفشویی آبسال خدمات کاربردی را در جهت رفع مشکلات و ایرادهای این دستگاه به کاربران ارائه می دهد. رفع مشکلاتی نظیر تمیز نشدن ظروف، بوی بد دستگاه، روشن نشدن، عدم تخلیه آب، وجود برق در بدنه، کارنکردن کلیدها، لرزش دستگاه در هنگام کار، بروز صداهای ناهنجار و غیر عادی هنگام کار، باز یا بسته نشدن درب، نشت آب یا کف و مواردی از این دست را نیز باید به فهرست خدمات تعمیر ظرفشویی آبسال در محل اضافه کرد.

سرویس و خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی آبسال

ماشین ظرفشویی آبسال یکی از محصولات پرفروش و البته با کیفیت این کمپانی است که مورد استفاده بسیاری از کاربران خانگی است. اگر چه در ماشین های ظرفشویی آبسال، نوین ترین تکنولوژی ها و فناوری ها هم در ساخت قطعات و هم در برنامه های شستشو بکار گرفته شده است اما در این محصول نیز امکان بروز خرابی، به هر دلیل دستکاری های کاربر، نوسانات برق و … وجود دارد. بروز خرابی در ماشین ظرفشویی سامسونگ به هر دلیل که اتفاق بیفتد، بهترین راه برای تعمیر آن، مراجعه به مراکز مجاز و استاندارد این حوزه است.

برخی از رایج ترین اشکالات پیش آمده در این دستگاه که توسط کارشناسان مرکز تعمیر ظرفشویی آبسال برطرف می‌گردد عبارت است از تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی، تعویض هیتر، تعویض پمپ تخلیه، تعویض واشر در ماشین ظرفشویی، تعویض ترموستات، تعویض محفظه مواد شوینده و …. . در بخش های اتی به مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی آبسال خواهیم پرداخت.

  • خرابی برد ظرفشویی آبسال

یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی آبسال، برد آن است. برد الکترونیکی، از قطعات مختلفی تشکیل شده است و عملکرد همه قسمت های دستگاه به دستوراتی که از این قطعه صادر می شود، بستگی دارد. اگر برد ماشین ظرفشویی آبسال، خراب شود، عملکرد این دستگاه تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است از کار بیفتد.

در این شرایط، تشخیص و اقدام به موقع برای تعمیر ظرفشویی آبسال، ممکن است بتواند این قطعه را از تعویض شدن نجات دهد و هزینه زیادی روی دست شما نگذارد. اما اگر برد ماشین ظرفشویی آبسال، سوخته یا نیم سوز شده باشد، تنها راه رفع مشکل آن، تعویض برد است.

  • مشکل در هیتر ماشین ظرفشویی آبسال

ماشین ظرفشویی آبسال، در قسمت پایین محفظه، قطعه ای به نام هیتر دارد. وظیفه هیتر ماشین ظرفشویی آبسال، گرم کردن آب است. اما ممکن است در شرایطی، هیتر دستگاه دچار اشکال شود و این اشکال، با نشانه هایی مانند خوب شسته نشدن ظروف یا کد ارور خاصی ظاهر شود.

در صورت وجود مشکل در این قسمت از دستگاه، باید برای عیب یابی دقیق و تعمیر ظرفشویی بوش خودف از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

  • خراب شدن المنت کف ظرفشویی آبسال

المنت، یکی از قطعات مهم ماشین ظرفشویی است که با تولید گرما، باعث گرم شدن آب و شستشوی بهتر ظرف ها می شود. به همین دلیل، اگر این قطعه خراب شود، شستشوی ظرف ها ناقص انجام می شود و شما شاهد کاهش عملکرد این دستگاه خواهید کرد. برای برطرف کردن این مشکل و تعمیر ظرفشویی بوش، باید حتما از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

این تعمیرکار، باید دستگاه را باز کند و المنت آن را با اهم متر تست کند. اگر جریان الکتریسیته، درست باشد، قطعات مرتبط با المنت تعمیر می شوند. اما در صورت سوختن المنت، مشکل ظرفشویی آبسال شما، تنها با تعویض این قطعه رفع می شود.

  • تعمیر مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی آبسال

علل بسیاری می تواند سبب روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش گردد که برخی از انها عبارت است از: خرابی یا مشکل در میکروسویچ درب، تایمر یا برد کنترل، کلید‌های انتخاب، رله‌ی استارت موتور، فیوز حرارتی و موتور محرک. در بخش های آتی به هر یک از این موارد به اختصار پرداخته خواهد شد تا بتوان ضمن عیب یابی صحیح، آنها را برطرف ساخت.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • میکروسویچ یا قلاب قفل درب ماشین ظرفشویی

نخستین بخشی که می بایست در تعمیر ظرفشویی آبسال و مشکل روشن نشدن آن مورد توجه قرار گیرد میکروسویچ یا قلاب قفل درب است. وظیفه‌ی قلاب درب بسته نگه داشتن درب هنگام برنامه شستشو است و اینکه از نشت آب به بیرون جلوگیری کرده و همچنین میکروسویچ قفل درب را فشار می‌دهد تا برق برد کنترل وصل شود. اگر درب درست بسته نشود میکروسویچ فعال نخواهد شد و یا اگر میکروسویچ معیوب باشد کنترل ماشین ظرفشویی برقی دریافت نمی‌کند و در نتیجه روشن نمی‌شود.

  • تعویض شیر برقی ظرفشویی آبسال

یکی از قطعات مهم که در ماشین های ظرفشویی استفاده می شود، شیربرقی می باشد که وظیفه ی رساندن آب به داخل دستگاه را بر دوش می کشد. شیربرقی انواع متفاوتی دارد که در مدل‌های مختلف ظرفشویی استفاده می گردد. این قطعه دارای یک بوبین و یک سوزن و مجرای عبور است که ورود آب و قطع جریان آن را به ماشین ظرفشویی شکل می دهد. هنگامی که برق بوبین شیر برقی قطع باشد، سوزن تحت تاثیر وزن خود و نیز فلزی که در پشت آن قرار دارد، مجرای عبور آب را می‌بندد. زمانی که جریان برق وصل شود نیز بوبین با ایجاد یک میدان مغناطیسی باعث القای خاصیت آهن ربایی به هسته شده که در نتیجه سوزن را بالا کشیده و شیر برقی باز خواهد شد.

بنابراین در صورتی که شیربرقی خراب باشد، آب به داخل دستگاه نرسیده و یک خطای مشخص در صفحه نمایش ظرفشویی نشان داده می شود. از نشانه های خرابی شیربرقی نشتی آب از قسمت زیرین دستگاه است. لازم به ذکر است که نمایندگی تعمیر ظرفشویی آبسال در مدت زمان کوتاهی فرآیند تعویض شیر برقی انواع ظرفشویی های برند محبوب بوش را انجام داده و سیستم کاری این تجهیزات را در سطح کیفی بالایی بازیابی می نماید.

  • کلیدهای انتخاب ظرفشویی آبسال

بخش دیگری که در تعمیر ظرفشویی آبسال و رفع مشکل روشن نشدن آن می بایست مورد تجه قرار گیرد، بخش کلیدهای انتخابی است. همانگونه که می دانید کلیدها برای انتخاب نوع برنامه و انجام تنظیمات هستند و کنترل عملکرد دستگاه توسط آنها انجام می شود.

پیش از باز کردن ماشین ظرفشویی بهتر است از حسن عملکرد کلیدها اطمینان حاصل شود. کلیدها به برد کنترل وصل هستند و برای دسترسی به آن‌ها باید برد که در پنل جلویی یا درب قرار دارد خارج شود. برای آزمایش کلیدها باید نقشه مدار برد را داشته باشد. قبل از این تست برق را قطع کنید.

  • فیوز حرارتی ظرفشویی آبسال

فیوز حرارتی در قسمت بالای مجموعه برد کنترل قرار دارد و دو سیم به آن وصل هستند. فیوز حرارتی برای محافظت از برد کنترل مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی فیوز خراب شده باشد، برق برد قطع خواهد بود و ماشین ظرفشویی کلاً روشن نخواهد شد. بنابراین در صورت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بهتر است این بخش از آن  را تست نمایید.

برای بررسی فیوز حرارتی باید با برداشتن قسمت داخلی درب به برد دسترسی پیدا کرده و دو سیم متصل به فیوز را جدا کنید. رسانندگی فیوز را با مولتی‌متر اندازه بگیرید. اگر فیوز هیچ رسانندگی نداشت باید تعویض شود. تعمیرات مرتبط با یان بخش و سایر بخش های فوق می بایست توسط تعمیرکاران زبده و مجرب انجام پذیرد.

  • رله‌ی استارت موتور ظرفشویی

رله استارن موتور بخش دیگری است که در تعمیر ظرفشویی بوش می بایست به آن توجه شود. رله‌ی استارت برای اعمال برق به سیم‌پیچ‌های استارت موتور تا زمانی که موتور شروع به کار کند استفاده می‌شود. اگر برد کنترل برق موتور را تأمین می‌کند ولی موتور شروع به چرخش نمی‌کند ممکن است رله‌ی استارت خراب شده باشد. رله معمولاً به موتور وصل شده و می‌توانید رسانندگی آن را با مولتی‌متر بر اساس نقشه سیم‌کشی ماشین ظرفشویی امتحان کنید. بهتر است تعمیرات مرتبط با رله استارت توسط تعمیرکاران مجرب حوزه تعمیر ظرفشویی انجام شود.

  • تایمر یا کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی آبسال

یکی دیگر از بخش هایی که می توان در تعمیر ظرفشویی آبسال به آن مراجعه کرد بخش تایمر یا کنترل الکترونیکی است. در شرایطی که با روشن کردن دستگاه، صدای موتور تخلیه شنیده نشود علت می‌تواند از تایمر یا کنترل الکترونیک باشد. در مدل‌های تایمر دستی، تایمر برق موتور پمپ، شیر برقی، مدار هیتر و موتور پمپ تخلیه را در چرخه‌های منظم کنترل می‌کند. تایمر دارای چندین اتصال الکترونیکی است و با یک موتور کوچک کار می‌کند که همه آن‌ها داخل محفظه‌ی تایمر قرار دارند.

آشنایی با ارورهای ماشین ظرفشویی آبسال

ارور E14: اعلام می کند که دمای ظرفشویی بیشتر از ۸۰ درجه سانتی گراد شده است.

ارور  E4: عدم وجود آب در دستگاه را گزارش می دهد.

ارور E5 یا SE: کند شدن عملیات تخلیه آب را اعلام می کند.

ارور E9: این ارور زمانی صادر می شود که سطح آب ظرفشویی بسیار پایین باشد.

ارور HE: وجود ایراد در برخی قطعات داخلی را گزارش می دهد.

ارور OE: این کد زمانی به نمایش در می آید که آب دستگاه سرریز می کند.

آیا ما نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی آبسال می باشیم؟

این شرکت یکی از با سابقه ترین مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی است که با مجوز رسمی از اتحادیه تعمیرات لوازم خانگی مشغول به خدمات دهی به شما عزیزان میباشد. مجموعه ما به عنوان تعمیرگاه کلیه برندهای لوازم خانگی از جمله بوش، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در سراسر تهران میباشد. توجه داشته باشید که ما به عنوان نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی آبسال فعالیت نمی کنیم و زیر نظر اتحادیه تعمیرات لوازم خانگی به صورت رسمی و قانونی خدمات خود را ارائه می دهیم. شما برای تماس با نمایندگی اصلی تعمیرات ظرفشویی آبسال خود باید از روی کارت گارانتی که در داخل دستگاه وجود دارد، با این مراکز تماس بگیرید.
لازم به ذکر است که برخی شرکت ها برای کسب درآمد بیشتر و سودجویی شرکت خود را با عنوان نمایندگی رسمی تعمیرات ماشین ظرفشویی آبسال معرفی می کنند و با این عنوان هزینه های بالا و غیر قانونی از مشتری دریافت می‌نمایند.

چگونه می توانیم از خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی آبسال بهره مند شویم ؟

برای دریافت خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی آبسال، می توانید با شماره تلفن های این مجموعه تماس بگیرید و مشکل دستگاهتان را بیان کنید. اگر ایراد دستگاه جزئی باشد، کارشناسان ما، شما را راهنمایی می کنند تا ایراد دستگاه بر طرف شود، ولی اگر ایراد تخصصی باشد، شما می توانید درخواست بدهید تا تکنسین دستگاه شما را تعمیر کند. و تکنسین در زمان تعیین شده توسط خود شما، به منزلتان مراجعه می کند و مشکل دستگاهتان را بر طرف می کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *