تعمیر ماشین لباسشویی آبسال

خرابی یکی از اتفاقات مهمی است که ممکن است برای هر دستگاه الکترونیکی پیش بیاید و شما باید برای تعمیر ماشین لباسشویی آبسال یا محصولاتی دیگر این برند برنامه ریزی داشته باشید. بسیاری از افراد فکر می کنند که می توانند تعمیر ماشین لباسشویی خود را انجام دهند و معمولا با نداشتن مهارت و دانش کافی در این زمینه وضعیت دستگاه خود را بدتر می کنند.

بسیاری از افراد دیگر اما می دانند که باید برای تعمیر ماشین لباسشویی آبسال، این دستگاه را به یک شخص متخصص سپرد و لازم است از نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی آبسال کمک بگیرید.  بسیاری از افراد معمولا یک تعمیرکار خبره می شناسند تا تعمیر ماشین لباسشویی آبسال، یخچال، ظرفشویی یا هر دستگاه دیگری را به آن واگذار کنند. اما مسئله این که وجود دارد این است که آیا به نظر شما، راه بهتری نیز برای تعمیر ماشین لباسشویی آبسال وجود دارد؟

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

جواب سوال بالا بله است. آبسال نیز مانند بسیاری از برند های مشهور دیگر، در کشور های متفاوت، نمایندگی های مخصوص خود را دارد و جز این نمایندگی ها، تعمیرگاه های رسمی نیز در این کشور ها با نام آبسال فعالیت دارند. این تعمیرگاه های رسمی وظیفه دارند که تعمیر ماشین لباسشویی آبسال یا هر وسیله دیگری را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند تا بتوانید دوباره از محصولات این شرکت استفاده کنید. تعمیرگاه های رسمی آبسال، همیشه بهترین انتخاب شما برای تعمیر ماشین لباسشویی آبسال می باشند.

راهنمای سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی آبسال

گفته شد، بسیاری از افراد علاقه دارند تا تعمیر ماشین لباسشویی  آبسال یا تعمیر لوازم خانگی را خودشان انجام دهند. در صورتی که این تعمیر یک سرویس و اشکال گیری آسان باشد، مشکلی ایجاد نمی کند اما تعمیر ماشین لباسشویی آبسال به دلایل مختلف باید در تعمیرگاه های رسمی این شرکت انجام بگیرد.

شما میتوانید برای انجام دادن سرویس یا تعمیر ماشین لباسشویی بوش به دلیل مشکلات ساده، به جای سپردن تعمیر به تعمیرگاه های رسمی، تعمیر ماشین لباسشویی آبسال را خودتان و به کمک راهنمایی های تعمیرگاه های رسمی بوش انجام دهید.

تعمیر ماشین لباسشویی آبسال درب از بالا

تعمیر لباسشویی بوش درب از بالا در نمایندگی آبسال مرکز سخت افزار ایران، به شکل تخصصی و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می شود. ماشین های درب از بالا از نظر عملکردی تقریبا شبیه سایر مدل ها هستند و برخی از قطعات آنها تفاوت دارد.

با این حال مشکلاتی همچون تخلیه نکردن، نچرخیدن دیگ، سر و صدای زیاد، روشن نشدن، نشتی آب، خرابی موتور و … در این مدل ها هم مشاهده می شود. تیم تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در محل، پس از مراجعه به آدرس شما و بررسی و عیب یابی دستگاه، قطعات آسیب دیده را تعمیر یا تعویض می کنند تا این مشکلات برطرف شوند.

سرویس و خدمات تخصصی تعمیر لباسشویی آبسال

تعمیرات تخصصی انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک و غیر اتوماتیک، تعمیر و تعویض قطعات معیوب، ترمیم ایرادهای عملکردی دستگاه، رفع مشکل نشت آب، ترمیم روشن نشدن و خاموش شدن ناگهانی لباسشویی، پاک سازی فیلترها و لوله های تخلیه، رفع مشکل تمیز نشدن لباسها، رفع لرزش ماشین لباسشویی، رفع مشکل وجود برق در بدنه ماشین، تعمیر کلیدهای از کار افتاده دستگاه، تعمیرات هیدرواستات، رفع مشکل جوش آمدن آب در ماشین لباسشویی، برطرف کردن صداهای غیر عادی، تعمیرات تخصصی بلبرینگ و دینام، ترمیم یا تعویض موتور، تعویض قطعات از رده خارج با نمونه های اورجینال، نصب صحیح و اصولی انواع ماشین لباسشویی، تعمیرات در محل و … بخشی از خدمات تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی آبسال به شمار می روند.

خرابی ها و مشکلات متداول در تعمیرات ماشین لباسشویی آبسال

ماشین های لباسشویی یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه به شمار می‌روند که امروزه در مدل های مختلف ساخته شده و دارای قابلیت های متعددی هستند. ماشین های لباسشویی تولید شده توسط شرکت بوش، اگرچه از بهترین قطعات و بالاترین تکنولوژی برخوردارند اما گاهی در کارکرد خود دچار مشکلات جزیی و یا جدی می شوند. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای ماشین های لباسشویی آبسال به وجود آید و نیازمند تماس با مراکز تعمیرات آبسال یا تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب گیری نکردن ماشین لباسشویی یا وارد نشدن آب به دستگاه

این مشکل در دستگاه می تواند بنا به دلایل مختلفی از قبیل باز بودن درب، خراب بودن میکروسوئیچ، خرابی برد الکترونیکی دستگاه، خرابی پمپ دستگاه، آسیب دیدگی یا شل شدن سیم کشی دستگاه یا سیم کشی رابط کلید تایمر یا سیم کشی میکروسوئیچ و هیدروستات، خرابی شیر برقی دستگاه، باز نبودن شیر ورودی آب، انسداد شلنگ ورودی، خم شدن یا تا خودرن شلنگ آب وردی، پارگی شلنگ آب ورودی و… اتفاق افتاده باشد.

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی بعد از چرخش ولوم تایمر دستگاه

گاهی ممکن است که ولوم تایمر دستگاه را بچرخانید، اما متوجه شوید که دستگاه اصلا هیچ واکنشی نشان نمی دهد. حتی ممکن است که چراغ های روی پنل نیز اصلا روشن نشوند. این مشکل می تواند بخاطر مواردی از قبیل خرابی پریز برق منزل ( برق نداشتن پریز برق )، خراب بودن دو شاخه دستگاه، معیوب بودن کابل رابط دستگاه، وارد نشدن برق از ترمینال به کلید، خرابی کلید دستگاه، خرابی میکروسووئیچ، قطع شدن رابط های میکروسوئیچ، خرابی هیدروستات و… اتفاق افتاده باشد.

  • انجام نشدن عملیات بعد از مرحله ی آب گیری

گاهی ممکن است که که مرحله ی آب گیری تمام شده باشد، اما عملیات بعدی انجام نشود. این مشکل می تواند در اثر خرابی موتور تایمر یا خرابی بوبین، خرابی هیدروستات، مشکل اتصالات و سیم رابط بین هیدروستات و موتور تایمر و… اتفاق افتاده باشد. برای این منظور لازم است تا تمام موارد گفته شده به دقت بررسی شوند و قسمت های خراب را تعمیر و یا تعویض کنید. همچنین برای بررسی سیم ها نیز می توانید از اهم متر استفاده کنید.

  • نشت آب از ماشین لباسشویی آبسال

نشت در ماشین لباسشویی، یکی از مشکلات بسیار شایع می باشد. مهم ترین نکته ای که در رابطه با نشت آب باید بدانید، این است که باید محل دقیق نشت را پیدا کنید. برای این منظور باید دستگاه را حین روشن بودن و کار کردن زیر نظر بگیرید، همچنین چندین قسمت را باید به خوبی بررسی کنید. این قسمت ها شامل لاستیک دور درب، قسمت جا پودری، واتر پمپ و… می باشد. به عنوان مثال اگر لاستیک دور درب، پاره شده بود، لازم است تا آن را تعویض کنید. همچنین اگر جا پودری شکسته بود، باید با استفاده از جوش پلاستیک آن را تعمیر کنید و یا این که مجبورید تا آن را تعویض کنید. بدین ترتیب باید مشکل محل نشت را بر طرف کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.

  • سر و صدای زیاد و غیر عادی در ماشین لباسشویی آبسال

گاهی اوغات سر و صدای زیاد دستگاه هنگام کارکردن، می تواند بخاطر یک مشکل کوچک، مثل تراز نبودن دستگاه اتفاق افتاده باشد. که در این صورت شما می توانید محل قرار گرفتن دستگاه را بررسی کنید و یا با یک روش ساده مشکل را بر طرف کنید. اما گاهی سر و صدای آزار دهنده از دستگاه، به دلایل وجود مشکلات فنی اتفاق می افتد، که نیاز است تا یک فرد متخصص دستگاه شما را بررسی کند. به عنوان مثال، این مشکل می تواند در اثر شکستگی سه نظام نگهدارنده، خارج شدن لاستیک دور درب از محل اصلی خود ( این مشکل می تواند در اثر نا مرغوب بودن لاستیک دور درب اتفاق افتاده باشد )، خرابی بلبرینگ ها، خرابی تسمه، قرار نگرفتن هیتر در جای اصلی خود، خرابی بلبرینگ های موتور، خرابی تسمه یا پولی و… اتفاق افتاده باشد.

  • کار نکردن

کار نکردن و یا متوقف شدن ماشین لباسشویی آبسال به دلیل مشکل قفل ایمنی درب و یا میکرو سوئیچ

  • عدم تخلیه آب

تخلیه نشدن آب لباسشویی به دلیل خرابی پمپ تخلیه و یا گرفتگی فیلتر

  • کاهش سرعت و عدم چرخش

کاهش سرعت و عدم چرخش مخزن لباسشویی به دلیل خراب شدن موتور

  • ناتمام ماندن شستشو

ناتمام ماندن برنامه شستشو به دلیل خرابی تایمر و یا برد اصلیی دستگاه

ارور ها و کدهای خطای متداول لباسشویی آبسال

در زیر فهرست مهم ترین کدهای خطا یا ارور های ماشین های لباسشویی آبسال که گاهی تماس با مراکز تعمیرات آبسال و تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی را ضروری می سازد آورده شده‌اند:

  • dl, dsT , d5: درب ماشین لباسشویی در حالی که دستگاه در حال کار است بازشده است.
  • Hr : مشکل کنترل درجه حرارت
  • Se یا ۵E: مشکل در کنترل تخلیه آب
  • LO: مشکل در باز شدن درب و یا قفل شدن آن
  • ۴E یا !E: به دلیل وجود مشکل در دریچه ورودی آب در زمان درست وارد دستگاه نمی شود و یا زمان آبگیری پایان یافته است.
  • DC: عدم تعادل و مشکل در چرخش ماشین لباسشویی
  • E3: مشکل در حرکت موتور
  • OE: پر بودن بیش از حد ماشین لباسشویی
  • LE: نشتی آب
  • HE: مشکل در گرم کردن آب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *