تعمیر کولر گازی آبسال

تعمیر کولر گازی آبسال از نیاز های ضروری در روزهای گرم تابستان است ، زیرا هر روز به تعداد کسانی که از این دستگاه استفاده می کنند، افزوده می شود و به همان میزان نیز نیاز به تعمیر کولر گازی آبسال هم افزایش می یابد.

همه ما می دانیم که کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است، زیرا به سرعت از گرمای محیط می کاهد و برخلاف کولرهای آبی، رطوبت را افزایش نمی دهد. از این جهت است که با افزایش استفاده از این دستگاه، نیاز به تعمیرات کولر گازی آبسال پر رنگ تر می شود.

تعمیر کولر گازی سامسونگ

نمایندگی تعمیر کولر گازی آبسال

تعمیر کولر گازی بوش به صورت کاملا حرفه ای و زیر نظر کارشناسان و تعمیرکاران زبده در نمایندگی تعمیر کولر گازی بوش انجام می شود. در مرحله نخست، قبل از هر اقدامی باید عیب یابی دقیقی صورت بگیرد تا مسیر تعمیر کولرگازی بوش به درستی انتخاب شود. کولر گازی های این کمپانی با استفاده از کدهای اختصاصی خود مشکل را با کاربر در میان می گذارند. یک تعمیرکار ماهر، با ترجمه این کد ها به راحتی می تواند مشکل دستگاه را تشخیص دهد و تعمیر کولر گازی آبسال را آغاز نماید. در واقع این کدها کلید اصلی شناسایی ایراد دستگاه می باشد که تنها به وسیله متخصصان ویژه می توان به درستی آن ها را رمزگشایی نمود.

هزینه تعمیر کولر گازی آبسال

برای تخمین زدن هزینه تعمیرات کولر گازی آبسال یا هر بند دیگری، باید به عواملی همچون نوع و شدت خرابی دستگاه توجه شود. بسته به این که کدام قطعات آسیب دیده باشند و چه اقداماتی برای تعمیر دستگاه نیاز باشد، هزینه ترمیم متفاوت است. همکاران ما پس از عیب یابی کولر و شناسایی بخش ها و قطعات آسیب دیده، به صورت حدودی هزینه تعمیرات را تخمین می زنند. اگر نیاز به تعویض قطعاتی مثل برد و کمپرسور باشد، هزینه تعمیر کولر بوش بیشتر می شود.

عیب یابی کولر گازی آبسال

مشکلات و ایرادهای عملکردی کولرگازی اجتناب ناپذیرند و پس از مدتی، ممکن است کولر گازی به خوبی قبل کار نکند. گاهی عواملی مثل نوسان برق، نگهداری نادرست و … هم باعث خرابی قطعات یا حتی سوختن آنها می شوند و کاربر شاهد بروز مشکلاتی در روند کاری کولر گازی است.

عیب یابی کولر گازی آبسال به شما کمک می کند بدانید ریشه ایراد دستگاه کجاست و برای برطرف کردن آن باید چه اقداماتی انجام دهید. مثلا کاهش سرمای کولر معمولا ناشی از کاهش گاز است ولی احتمال خرابی قطعاتی مثل کمپرسور هم در این شرایط وجود دارد. برای تعمیر کولر گازی آبسال در این شرایط باید گاز اضافه به دستگاه تزریق شود و یا کمپرسور و سایر قطعات آسیب دیده ترمیم شوند.

  • چرا کولر گازی آبسال خاموش می شود؟

یکی از مشکلات رایج کولر گازی آبسال و سایر برندها خاموش شدن دستگاه در حین کار و به صورت ناگهانی است. برد، ترموستات، کمپرسور و حتی فیلترها قطعاتی هستند که در این شرایط بررسی می شوند. اگر ایراد از ترموستات باشد، معمولا امکان ترمیم نداشته و باید تعویض گردد. تعمیر فن هم اقدام دیگری است که تکنسین های تعمیر کولر گازی آبسال برای رفع مشکل خاموش شدن این دستگاه انجام می دهند.

اگر در عیب یابی کولر گازی آبسال مشخص شود که دستگاه به دلیل اتصالی سیمهای برق خاموش می شود، این اتصالات تعویض می شوند تا مشکل حل شود. گاهی هم مساله بسیار ساده حل می شود؛ کافی است فیلترها را تمیز کنید تا دیگر شاهد خاموش شدن کولر در حین کار نباشید.

  • علت باد گرم کولر گازی آبسال چیست؟

وقتی کولر گازی باد گرم می زند، در واقع به شما اعلام می کند که حجم گاز از حد استاندارد کمتر شده است. همچنین ممکن است مشکل مربوط به خرابی برد پنل باشد. خرابی برد کمپرسور و سوختن خازن کمپرسور هم موارد دیگری هستند که برای عیب یابی باد گرم کولر گازی بوش بررسی می شوند. کارشناسان تعمیر کولر گازی بوش برای رفع مشکل، قطعات آسیب دیده را ترمیم کرده و یا در صورت نیاز، شارژ گاز را انجام می دهند.

 باد گرم کولر گازی سامسونگ

باد گرم کولر گازی آبسال

  • چرا کولرگازی آبسال یخ می زند؟

یخ زدن کولر گازی یا انجماد آن، مساله ای نسبتا رایج است که کاربران زیادی از بروز آن شکایت دارند. کاهش میزان گاز دستگاه مهم ترین علت یخ زدگی کولر است. همچنین اگر کمپرسور یکسره کار کند، موجب انجماد بخش های مختلف کولر می شود. خرابی فن بلوور، انسداد فیلتر هوا و استفاده از کولر در هوای خنک هم ممکن است منجر به یخ زدن دستگاه شوند. برای تعمیر کولر گازی بوش یا هر برند دیگری در این شرایط، باید حجم گاز بررسی شده و در صورت نیاز، عملیات شارژ گاز کولر گازی آبسال انجام شود.

با تعمیر و تعویض برد فرمان و حسگر هم می توان مشکل کمپرسور را حل کرد تا به صورت یکسره کار نکند. تعمیر فن بلوور یا تعویض این قطعه هم منجر به رفع مشکل یخ زدن کولر گازی می شود. البته عیب یابی و تعمیر کولر گازی آبسال در این شرایط، نیاز به ابزار و تجهیزاتی دارد که تنها در اختیار مراکز معتبر هستند. همچنین این کار باید توسط تعمیرکاران با تجربه انجام شود تا خطایی در روند تعمیر ایجاد نشود و دستگاه به بهترین شکل ترمیم گردد.

  • شارژ گاز کولر گازی آبسال

گاهی مشکلاتی که در سیکل سرمایش کولر گازی ایجاد شده اند، ریشه در تمام شدن گاز این دستگاه دارند. پس از مدتی محفظه گاز کولر تخلیه شده و باید آن را شارژ کرد. روش های مختلفی برای شارژ گاز کولر گازی آبسال و سایر برندها وجود دارد. کارشناسان تعمیرات کولر گازی آبسال، اول کولر شما را وارسی می کنند و متناسب با ظرفیت و مدل دستگاه، از مناسب ترین روش برای شارژ کردن گاز آن استفاده می کنند. شارژ گاز وزنی با استفاده از ترازو، شارژ به وسیله گیج مانوفیلد و یا شارژ گاز به وسیله آمپر متر رایج ترین روشها به شمار می روند. پس از پایان عملیات شارژ گاز کولر گازی بوش ، مشکلاتی همچون باد گرم و کاهش سرما و … برطرف می شوند.

  • تعمیر کمپرسور کولر گازی آبسال

بسیاری از مشکلات و ایرادهای کولر گازی ناشی از خرابی قطعه ای به نام کمپرسور است. کمپرسور که با عنوان موتور نیز شناخته می شود، قلب کولر بوده و با تمامی اجزاء در ارتباط است. به همین دلیل هم خرابی یا معیوب شدن این قطعه می تواند ایرادهای بسیاری را در روند کاری کولر ایجاد کند. یکی از اصلی ترین علائم از کار افتادن کمپرسور، این است که چند ثانیه پس از روشن کردن دستگاه، کولر خاموش می شود.

اگر پس از روشن کردن دستگاه صدای فن بیرونی را می شنوید اما اثری از هیچ عملیاتی در کولر گازی مشاهده نمی کنید، احتمالا موتور دچار ایراد شده است. خنک نکردن کولر هم در صورتی که ناشی از مشکلات دیگر(تمام شدن گاز یا …) نباشد، به عنوان یکی از علائم خرابی کمپرسور شناخته می شود. تکنسین برای تعمیر کمپرسور کولر گازی آبسال در این شرایط، اول این قطعه را به خوبی بررسی کرده و سپس اقدامات لازم را انجام می دهد. البته گاهی نیاز به تعویض کمپرسور است که در این صورت، تیم تعمیر کولر گازی بوش تنها از قطعه اورجینال استفاده می کنند.

  • تعمیر برد کولر گازی آبسال

کولر گازی هم مثل سایر دستگاه های الکتریکی، قطعه ای به نام برد دارد که با برق در ارتباط است. گاهی در اثر نوسانات برق، اجزای این قطعه (چشمی، سنسور و ترانس) از کار می افتند و حتی ممکن است برد به صورت کامل بسوزد. در این صورت ممکن است کولر روشن نشود یا در حین کار خاموش شود. برای تعمیر برد کولر گازی آبسال یا هر برند دیگری، باید اجزاء آن را تعویض نمود. البته این در صورتی است که این قطعه نسوخته باشد.

سوختن برد مسئله دیگری است و در چنین شرایطی تنها می توان برد را به یک برد جدید جایگزین کرد. گاهی مشکلات جریان برق به حدی هستند که بلافاصله موجب سوختن برد و از کار افتادن آن می شوند. در این صورت فرمان های لازم به سایر بخش های کولر گازی صادر نشده و حالت اورلود ایجاد می شود. این بدان معناست که فشار زیادی به کمپرسور وارد شده و اصطلاحا این قطعه زیر برق مانده است. کارشناسان تعمیر کولر گازی آبسال برای رفع ایرادهای این قطعه، آن را با یک برد جدید جایگزین می کنند.

ارور ها و کدهای خطای متداول کولر گازی اسپلیت آبسال

در زیر فهرست مهم ترین کدهای خطا یا ارور های کولر گازی اسپلیت های بوش که گاهی تماس با مراکز تعمیرات آبسال یا تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی را ضروری می سازد آورده شده‌اند:

  • E1: مشکل در سنسور محیطی پنل داخلی
  • E3: مشکل در فن پنل داخلی
  • E2 و E5: مشکل در سنسور اواپراتور
  • E6: مشکل در سنسور لوله خارجی اپراتور
  • EE00: مشکل در سنسور محیطی یونیت داخلی
  • EE01: مشکل در برق ورودی پنل داخلی
  • Ea: عدم ارتباط بین یونیت داخلی و یونیت خارجی
  • Eb: عدم قرارگیری فازها در مدل های ایستاده کولر گازی

هزینه های سرویس و تعمیر کولر گازی آبسال

اگر کولر گازی آبسال شما با یکی از خطاها و یا مشکلات گفته شده در بالا روبرو شد، لازم است که هر چه سریعتر با مرکز تخصصی خدمات تعمیرات اسپلیت آبسال تماس بگیرید. به منظور تعمیر دستگاه، پس از تماس با یکی از متخصصان شرکت، به منظور کسب اطلاعات لازم و ارائه راهنمایی انجام می گیرد. در صورتی که مشکل جدی ای وجود نداشته باشد با راهنمای متخصصان شرکت مشتری خود قادر به رفع مشکل خواهد بود. در غیر این صورت، با ثبت درخواست مشتری، تکنسین های آموزش دیده ما، ظرف حداکثر ۲ ساعت در محل حاضر شده  و به سرویس و تعمیر دستگاه اقدام خواهند کرد. لازم به ذکر است که تعمیرات، با استفاده از قطعات اصلی و اورجینال انجام می‌شود. بعلاوه، همه هزینه های نصب، سرویس، تعمیرات و تعویض قطعات بر طبق مصوبه اتحادیه و البته پس از اعمال تخفیف های مورد نظر محاسبه خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *